Nylig har vi fått tre nye salgskonsulenter med i Nova-familien. Dette er fantastisk for salgsavdelingen og for oss som selskap, men også for de som er på jakt etter nye kjøkken-, bad- og garderobeløsninger. Les om hvorfor de takket ja til stillingen, og hva de tenker om Nova Interiør.
De nye medarbeiderne i salgsavdelingen, Cathrin, Elisabeth og Anita – har kommet om bord for å bygge bro mellom visjon og produksjon. For det handler faktisk om å gjøre drømmer til virkelighet.
Cathrin Mortensen: Verdier er grunnsteinen i en god prosess
Cathrin Mortensen (44) kommer fra Havøysund i Finnmark. Hun er svært opptatt av Nova Interiørs fokus på bærekraft og lokal verdiskapning. «For meg er det viktig at bedriften jeg jobber for har gode verdier, og er bærekraftig der man tar hensyn til miljøet og fremtidige generasjoner,» utdyper hun. «Det er et selskap som fremmer utvikling og kunnskapsoverføring blant de ansatte,» sier Cathrin og fortsetter: «Vi har et felles fokus på å imøtekomme kundens ønsker og behov. Det å være med på å skape drømmekjøkkenet til kunder er ærefullt og en spennende prosess.»
Elisabeth Lura: – Relasjoner mellom kunde og selskap
Elisabeth Lura (32) kommer fra Kvaløya i Tromsø, og har nå startet i sin nye jobb i Nova Interiørs butikk på Finnsnes. Hun er opptatt av muligheten til å være kreativ, og viktigheten av å skape et bånd med kundene. «Fra de første skissene tegnes, og til resultatet står ferdig montert, skal det eksistere en trygg og god relasjon mellom oss og kunde. Vi må skape ekte bånd. Det føles veldig menneskelig å få delta i prosessen fra tegning til montering,» smiler hun.
Anita Synnøve Pettersen: Viktigheten av lokal kvalitet
Anita Synnøve Pettersen (29) kommer også fra Kvaløya i Tromsø. «Jeg syns det er utrolig kult å se produktene gå fra tegning til realisering rett foran øynene. Jeg har bestandig vist om Nova, siden familien min alltid har handlet her,» forteller Anita: «Vi opplever at mange av de som kommer hit, gjør det nettopp fordi vi kan tilby skreddersøm.» Hun påpeker hvor verdifullt det er at Nova Interiør leverer høy kvalitet, og har en lokal fabrikk som gir ringvirkninger i lokalsamfunnet.
Viktigheten av god opplæring
De nye tilskuddene til salgsavdelingen har mottatt trygg og tett opplæring. Timeplanen var svært gjennomført og de følte seg godt ivaretatt alle tre. Daglig leder, Rolf Jacobsen, understreker viktigheten av å investere i sine ansatte: «For ledelsen er det viktig å ta godt vare på folkene våre fra start,» påpeker han: «Det handler i stor grad om trivsel. Her i Nova har vi fem viktige verdier, hvor fellesskap er en av dem. Å ansatte de riktige folkene, er viktig både for det faglige med tanke på stolthet i våre leveranser, men også for det sosiale aspektet.»
Styrken av et samlet team
Salgsleder Karen Eline Johansen deler: «Våre salgskonsulenter er Nova Interiørs ansikts utad, og det er de som møter kundene våre,» understreker hun: «Vi ønsker at våre medarbeidere skal være gode pådrivere og ambassadører for selskapet, og det ser i de nye konsulentene våre.»
Nova Interiør er et eget lite samfunn. Det er kontor og fabrikk vegg i vegg. Vi er produksjons- og lagermedarbeidere, ordrekoordinator, selgere i ulike markeder, logistikk- og business controller, vaktmester, interiørdesigner og forretningsutvikler. Sammen jobber vi for å gjøre våre kunders kjøkken-, bad– og garderobedrømmer til virkelighet.